18.12.08

Setan Putih & Hitam Mula Bersuara

Ceritanya begina, Mukhriz meminta agar sistem pendidikan di Malaysia disatukan dibawah satu sistem. Sekarang ni kita ada 3 sistem. Tak penah dibuat negara lain ada 3 sistem pendidikan kebangsaan dalam negara.

Hari ini setan hitam bersuara,

Presiden MIC, Datuk Seri S. Samy Vellu dalam kenyataan akhbar di sini hari ini menggesa Peguam Negara, Tan Sri Abdul Gani Patail mengambil tindakan ke atas Mukhriz yang didakwanya mengeluarkan kata-kata berunsur hasutan.

"Cadangan Mukhriz itu juga telah mencabuli hak-hak kaum lain di negara ini yang terpelihara dalam Perlembagaan Persekutuan," katanya.

Setan puteh yang kantoi video lucahnya pula berkata,

Mengulas hal yang sama, Timbalan Presiden MCA, Datuk Chua Soi Lek tidak bersetuju dengan cadangan tersebut memandangkan ia sering diperdebatkan selama ini.

"Ramai kata saya mahu tunjuk hero untuk kaum Cina tetapi siapa sebenarnya yang nak tunjuk hero sekarang ini," katanya pada sidang akhbar di sini hari ini.

Setan puteh kecil pula bersuara,

Sementara itu, Ketua Pemuda Gerakan, Lim Si Pin menggesa Mukhriz menarik balik cadangan tersebut memandangkan sistem sekolah vernakular telah dipraktikkan di negara ini sejak merdeka serta terpelihara dalam Perlembagaan Persekutuan dan Akta Pendidikan.

Pandai setan2 ni berkata-kata. Sistem pendidikan jenis cina dan india terpelihara bawah perlembagaan tetapi hak kaum bumiputera yang termaktub dlm perlembagaan yang sama berani pula korang pertikaikan.

Korang setan2 hitam dan puteh melalak seperti anjing-anjing kurap minta hak bumiputera dihapuskan, konon atas alasan perpaduan tetapi bila kami minta sistem pendidikan disatukan atas alasan perpaduan, korang setan2 hitam dan puteh menolak.
Taik anjing betul la korang si setan hitam dan puteh. Jangan mencabar kesabaran kami.

Tiada ulasan: